Raamattu osoittaa selvästi, että on vain yksi pelastus: Jumalan yhteyteen pääsee vain Jeesuksen uhrikuoleman kautta, siihen uskomalla. Tästä yhdestä ruumiista olen kirjoittanut toisaalla, esimerkiksi täällä.
Entä lopunaikana? Jos Jumala erottelisi kaikesta huolimatta juutalaisuskovat pakanauskovista Jeesuksen toisessa tulemuksessa, siitä pitäisi löytyä edes yksi kohta Raamatussa, joka niin selvästi osoittaa. Jeesus puhuu selkeäsi yhdestä, näkyvästä tulemuksestaan, jolloin valitut kootaan kaikista ilmansuunnista suuren ahdistuksen ajan ja antikristuksen ilmestymisen jälkeen. Hän ei puhu mitään salaisesta ylöstempauksesta, jonka väitetään tapahtuvan erikseen, vieläpä ennen ahdistuksen aikaa. Tämä on usein myönnetty väittäen, että salainen ylöstempaus ilmoitettiin vasta Paavalille. Oletetaan asian olleen Jeesuksen aikana liian vaikea käsittää! Ongelmana on kuitenkin se, ettei Paavalikaan mainitse missään salaista ylöstempausta. Myös Pietari ja Johannes ovat jättäneet salaisen ylöstempauksen mainitsematta.
Kuten toisaalla olen selvittänyt, Raamattu ei tunne koko "tuuliin ja pilviin" tapahtuvaa ylöstempausta. Sen sijaan Raamattu puhuu uskovien sieppaamisesta ja kokoamisesta yhteen, kun hän on kaikkien nähden tullut maanpäälle. Raamattu ei myöskään selvin sanoin ilmoita, että jossakin vaiheessa Jeesus tulisi takaisin maanpäälle uskovin kanssa. Pyhien kanssa hän kyllä tulee, mutta ainoa mitä pyhistä sanotaan, on se että ne ovat enkeleitä, Markus 8:38. Ehkä nuo enkelit ovat samoja, jotka Daniel mainitsee. Ks. Dan. 7:10 ja Juud. 1:14. Ilm. 14:10.
Lyhyesti: Raamattu ei osoita, että olisi kaksi erillistä Jeesuksen tulemusta, ensin salainen seurakunnalle ja sitten näkyvä, joka koskisi vain juutalaisia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti